Blog
Jak skutecznie promować firmę nie wydając milionów?
Podczas odbywającego się 29 kwietnia w przestrzeni O4 Olivia Business Centre śniadania networkingowego pt. „Biznes to relacje” Justyna Wojtaszczyk, właścicielka KeyK Project Marketing&Media przygotowała dla uczestników prezentację „Jak skutecznie promować firmę nie wydając milionów”.
Poniżej prezentujemy wybrane obszary działań z których mogą korzystać w różnym natężeniu czasowymi i budżetowym firmy mające średnio 2-3 tysiące budżetu na wydatki promocyjne miesięcznie. Kwoty te oczywiście nie obejmują wynagrodzeń agencji Public Relations czy agencji marketingowej.
Warto rozważyć następujące działania:
- Promocję marki w mediach społecznościowych takich jak np. Facebook, Twitter, YouTube, blogi zarówno własne/firmowe jak i blogi tworzone przez inne podmioty. Nie należy zapominać o forach i grupach dyskusyjnych. Pisaliśmy o tym w artykule "Platformy społecznościowe. Jak wybrać?”
- Kampanie efektywnościowe w modelu CPC (Cost Per Action) gdzie płacimy tylko za akcję np. przejście z reklamy na naszą stronę. Tego typu modele stosuje w swojej sieci między innymi Google czy Facebook.
- Media relations czyli bardzo szeroko rozumiana współpraca z mediami. Więcej o tym można przeczytać w artykule „Dlaczego warto inwestować w dobry PR?”.
- Newslettery i mailingi o których można przeczytać we wpisie „Parę zasad dobrego newslettera”.
- Uczestnictwo w spotkanych networkingowych, eventach biznesowych, różnorodnych wyjazdach studyjnych, prezentacjach czy konferencjach. Takich wydarzeniach które agregują przedsiębiorców którzy mogą potrzebować usług/produktów oferowanych przez naszą firmę. Na Pomorzu bardzo aktywnie działa organizacja „Pracodawcy Pomorza” zrzeszająca około 900 firm.
- W szczególności dla przedsięwzięć B2C warto przemyśleć różnorodne targi, kooperatywy twórców, eventy. Nie wszystkie te wydarzenia są stricte komercyjne i organizatorzy każą sobie płacić po 5. i więcej tysięcy za metr kwadratowy powierzchni wystawienniczej. Często są to inicjatywy oddolne hoteli czy restauracji, pasjonatów, fundacji i stowarzyszeń którym idea promowania lokalnych przedsiębiorców, w szczególności twórców jest bardzo bliska. Na pewno w każdym większym mieście tego typu wydarzenia mają miejsce.
Oczywiście aby wyżej wymienione działania były skuteczne muszą być przemyślane, zaplanowane i mierzone. Nie mając wiedzy marketingowej warto zwrócić się o pomoc do agencji Public Relations czy agencji marketingowej nawet jeśli nie w ramach stałej współpracy to chociażby po płatne konsultacje. Warto również zastanowić się nad rzetelnym przygotowaniem strategii marketingowej często niestety pomijanej w przypadku MŚP czy startupów.
Foto: Gimnazjum Thinking Zone
Tagi
zobacz inne
Cyberprzestrzeń stała się nieodłącznym elementem naszego codziennego świata. Każdego dnia przeglądamy na różnych urządzeniach stacjonarnych i mobilnych wiele stron oraz korzystamy z różnego rodzaju aplikacji online.
WięcejWejrzenie w potrzeby klientów, w tym także te, których nie do końca nawet oni sami są świadomi, to inaczej działania marketing insight. Aktywności te wymagają od marketera otwartego umysłu oraz bardzo aktywnej wszechstronnej obserwacji otoczenia i zachowań/trendów konsumenckich.
Więcej