Jak skutecznie promować firmę nie wydając milionów?

Podczas odbywającego się 29 kwietnia w przestrzeni O4 Olivia Business Centre śniadania networkingowego pt. „Biznes to relacje” Justyna Wojtaszczyk, właścicielka KeyK Project Marketing&Media przygotowała dla uczestników prezentację „Jak skutecznie promować firmę nie wydając milionów”.

Poniżej prezentujemy wybrane obszary działań z których mogą korzystać w różnym natężeniu czasowymi i budżetowym firmy mające średnio 2-3 tysiące budżetu na wydatki promocyjne miesięcznie. Kwoty te oczywiście nie obejmują wynagrodzeń agencji Public Relations czy agencji marketingowej.

Warto rozważyć następujące działania:

  1. Promocję marki w mediach społecznościowych takich jak np. Facebook, Twitter, YouTube, blogi zarówno własne/firmowe jak i blogi tworzone przez inne podmioty. Nie należy zapominać o forach i grupach dyskusyjnych. Pisaliśmy o tym w artykule  "Platformy społecznościowe. Jak wybrać?”

  2. Kampanie efektywnościowe w modelu CPC (Cost Per Action) gdzie płacimy tylko za akcję np. przejście z reklamy na naszą stronę. Tego typu modele stosuje w swojej sieci między innymi Google czy Facebook.

  3. Media relations czyli bardzo szeroko rozumiana współpraca z mediami. Więcej o tym można przeczytać w artykule „Dlaczego warto inwestować w dobry PR?”.

  4. Newslettery i mailingi o których można przeczytać we wpisie „Parę zasad dobrego newslettera”.

  5. Uczestnictwo w spotkanych networkingowych, eventach biznesowych, różnorodnych wyjazdach studyjnych, prezentacjach czy konferencjach. Takich wydarzeniach które agregują przedsiębiorców którzy mogą potrzebować usług/produktów oferowanych przez naszą firmę. Na Pomorzu bardzo aktywnie działa organizacja „Pracodawcy Pomorza” zrzeszająca około 900 firm.

  6. W szczególności dla przedsięwzięć B2C warto przemyśleć różnorodne targi, kooperatywy twórców, eventy. Nie wszystkie te wydarzenia są stricte komercyjne i organizatorzy każą sobie płacić po 5. i więcej tysięcy za metr kwadratowy powierzchni wystawienniczej. Często są to inicjatywy oddolne hoteli czy restauracji, pasjonatów, fundacji i stowarzyszeń którym idea promowania lokalnych przedsiębiorców, w szczególności twórców jest bardzo bliska. Na pewno w każdym większym mieście tego typu wydarzenia mają miejsce.

Oczywiście aby wyżej wymienione działania były skuteczne muszą być przemyślane, zaplanowane i mierzone. Nie mając wiedzy marketingowej warto zwrócić się o pomoc do agencji Public Relations czy agencji marketingowej nawet jeśli nie w ramach stałej współpracy to chociażby po płatne konsultacje. Warto również zastanowić się nad rzetelnym przygotowaniem strategii marketingowej często niestety pomijanej w przypadku MŚP czy startupów.

Foto: Gimnazjum Thinking Zone

Dnia maj 1, 2016

Facebook

Archiwum

Tagi

Vivaldi
KeyK Project Poleca Blog
Era „post cookies”.

Pliki cookie, popularnie zwane „ciasteczka” są powszechnie znane, ale nie każdy wie, jak wielkie mają znaczenie dla właścicieli witryn internetowych. HTTP Cookie to najprościej mówiąc mechanizm zapamiętywania danych, oparty na przepływie informacji pomiędzy stroną internetową i przeglądarką.

Więcej
Czy public relations jest również dla małych firm?

W latach dziewięćdziesiątych panowało powszechne przekonanie, wedle którego kampanie public relations oznaczały milionowe budżety, gigantyczne nakłady i tym samym przeznaczone były wyłącznie dla ogromnych korporacji, które było na to stać.

Więcej
Zapraszamy na Bloga

Adres korespondencyjny:

KeyK Project Marketing&Media
ul. Chwarznieńska 158A
81-601 Gdynia
tel. 58 351 31 11
tel.kom. 660 78 47 38

Siedziba firmy:

TRITUM Business Park
Al. Zwycięstwa 241/12
81-521 Gdynia

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez KeyK Project z siedzibą w Gdyni przekazanych przeze mnie danych osobowych, w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku „o ochronie danych osobowych" (Dz. U. z 2002 roku, Nr 101 poz. 926 t.j. z późn. zm.). Przyjmuję do wiadomości, że jestem uprawniony(a) do dostępu do swoich danych i ich poprawiania, że podanie przeze mnie danych osobowych jest dobrowolne. Mam prawo ją cofnąć w dowolnym momencie (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Zapoznałem się z Klauzulą informacyjną. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego lub przeniesienia danych. Administratorem jest KeyK Project z siedzibą w Gdyni. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności.
Powrót