Blog

Grafika. Podstawa przekazu reklamowego.

Z codziennych doświadczeń wiemy, że jeśli ulotka czy reklama prasowa składa się głownie z tekstu to najczęściej ją pomijamy wzrokiem i idziemy do ciekawszych, przyciągających wzrok reklam czy tekstów z ładnymi zdjęciami/grafikami. Tak. Wróciliśmy do epoki pisma obrazkowego.

Oczywiście to żadna nowość, choć czasami się o tym zapomina. Firmy chcą wszystko zawrzeć w jednym, często bardzo małym formacie reklamowym – czy to w banerach internetowych czy na bilbordach reklamowych stojących przy drodze, z którym kierowca ma bardzo ograniczony w czasie kontakt wzrokowy.

W przypadku reklam internetowych łatwo zrobić testy i w przypadku kreacji która nie przyciąga uwagi w szybki i bezbolesny sposób można ją podmienić. Warto pokusić się o testy na grupach kontrolnych tak aby realizując już kampanię docelową mieć pewność, że będzie ona skuteczna i „klikalna”.

W przypadku projektowania bilbordów polecamy test „pudełka zapałek”. Polega on na pomniejszeniu na monitorze projektu tak długo aż będzie wielkości standardowego pudełka zapałek. Jeśli będzie czytelny ze standardowej odległości w jakiej patrzymy na monitor czyli około 50-60cm, jeśli będziemy w stanie wszystko przeczytać i obejrzeć wyraźnie grafikę – znaczy, że projekt jest dobry. Jest szansa, że zostanie przeczytany przez kierowcę. Inną sprawą jest czy kreacja graficzna go zainteresuje i przyciągnie wzrok. To już jednak praca agencji reklamowej lub agencji brandingowej żeby przygotować taki przekaz który z jednej strony przyciągnie wzrok, z drugiej zadba o to by przekaz był spójny z wizerunkiem firmy, stosowaną identyfikacją wizualną firmy oraz oczywiście celami jakie stawiamy przed realizowaną kampanią.

W przypadku grafik w mediach drukowanych (magazyny, gazety) najlepiej odbierane są te, których średnia wielkość grafiki zajmuje zdecydowanie więcej niż ¼ powierzchni reklamy. Bardzo ważnej są: zastosowane kolory, zdjęcia/grafiki, font (czcionka), nagłówki. Rozmieszczenie i ułożenie względem siebie. Warto pamiętać o tym, że zasada „więcej nie znaczy lepiej” ma również zastosowanie w przypadku reklam. Reklama musi być „lekka”, mieć tzw. „oddech”, przestrzeń.

Zdjęcia czy elementy graficzne – oryginalne czy wielokrotnie powielane zdjęcia stockowe? Jeśli tylko jest taka możliwość warto wykonać dedykowaną sesję zdjęciową. Mamy wtedy pewność, że dane zdjęcia będą kojarzone tylko z naszą firmą. Jedno zdjęcie warte jest 1000 słów. To nie slogan, to czysta prawda. Na współpracy z fotografami nie warto oszczędzać. Dobry fotograf jest na wagę złota. To właśnie dzięki jego unikalnym zdjęciom nasz produkt będzie sprzedawany. Często zapominają o tym hotele czy restauracje. A to właśnie zdjęcie pięknego wnętrza, otoczenia oddające klimat obiektu czy wyjątkowych dań w restauracji na widok których jesteśmy natychmiast głodni stanowi o sukcesie tego biznesu. Doskonale wiedzą to restauracje powiązane ze znanym kucharzem, przedsiębiorcom i celebrytom Gordonem Ramsay.

Ludzie czytają tylko 20% treści które są na stronie internetowej. Przerażające prawda? Dobra agencja marketingowa znajdzie złoty środek pomiędzy ilością treści a grafiką. Prawdą jest także to, że zdjęcia/grafiki przyciągną wzrok lecz nie wpłyną na pozycję naszej witryny na stronach wyszukiwania Google. Tutaj liczy się tekst/słowa kluczowe. Unikalna treść warto dodać. Zbyt duża ilość grafik może również przy złej kompresji sprawić, że strona będzie ważyć zbyt dużo a co za tym idzie będzie długo ładować się na komputerach naszych klientów. A mamy tylko 3 sekundy. Jak w tym czasie strona się nie uruchomi tracimy naszego potencjalnego klienta.

Warto się wyróżnić. KeyK Project Marketing&Media robi to poprzez dodawanie do wpisów blogowych zdjęć przyrody powiązanych, choć w bardzo zawoalowany sposób z tematem wpisu. Nie korzystamy w tym wypadku ze sztampowych zdjęć biznesowych. To nas w pewien sposób wyróżnia na rynku.

Projektowanie graficzne się zmienia, nasze postrzeganie co nam się podoba a co nie również się zmienia. Reklamy które były ciekawe i sprzedawały produkty/usługi 4 lata temu, dzisiaj są nieakceptowalne. Warto o tym pamiętać.

Kontakt

KeyK Project Marketing&Media

ul. Chwarznieńska 158A
81-601 Gdynia
tel. 58 351 31 11
tel.kom. 660 78 47 38
email:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez KeyK Project z siedzibą w Gdyni przekazanych przeze mnie danych osobowych, w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku „o ochronie danych osobowych" (Dz. U. z 2002 roku, Nr 101 poz. 926 t.j. z późn. zm.). Przyjmuję do wiadomości, że jestem uprawniony(a) do dostępu do swoich danych i ich poprawiania, że podanie przeze mnie danych osobowych jest dobrowolne. Mam prawo ją cofnąć w dowolnym momencie (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Zapoznałem się z Klauzulą informacyjną. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego lub przeniesienia danych. Administratorem jest KeyK Project z siedzibą w Gdyni. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności.
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net) Wpisz tekst z obrazka w to pole (wielkość liter ma znaczenie)

KeyK Project Marketing&Media 2024
Strona używa cookies. Wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zapoznaj się z Polityką Cookies oraz Klauzulą informacyjną Polityki Prywatności .