Blog
Statystyki newsletterów.
Wciąż niedocenianym narzędziem w działaniu wielu marek są kierowane do klientów newslettery. O ile branża e-commerce w zdecydowanej większości sklepów bardzo dobrze posługuje się tym narzędziem o tyle cała reszta z niewiadomych przyczyn nie do końca chce się do niego przekonać i dobrze/konsekwentnie stosować.
Newslettery możemy wysłać z baz własnych (klienci, kontrahenci, firmy/osoby z którymi mieliśmy czy mamy kontakt i których mailami dysponujemy) bądź z baz kupionych (tzw. zimne bazy). Nie będziemy się skupiać nad aspektami prawnymi, rejestracją baz w GIODO itd. W tych działaniach wesprze firmę prawnik bądź dobra agencja marketingowa. Skupimy się tylko i wyłącznie na newsletterze jako narzędziu zarówno sprzedaży jak i podtrzymania relacji z klientem.
Platform do wysyłki newsletterów jest sporo. Polskie takie jak np. Getresponse >> czy Freshmail >> oraz wiele platform zagranicznych – zarówno płatnych jak i darmowych (z ograniczeniami w ilości wysłanych wiadomości lub wysłanych rekordów – adresów mailowych). Można się również pokusić o własny system do wysyłki newsletterów.
Na skuteczność wysyłanych wiadomości wpływa wiele zmiennych takich jak np. dzień a także godzina wysyłki, tytuł, kreacja graficzna, wezwania do działania (np. kup, zobacz, sprawdź, przeczytaj itd.), nazwa nadawcy (wzbudzająca zaufanie) oraz treść – zawartość merytoryczna newslettera (użyteczność dla odbiorcy). Na skuteczność ma również wpływ fakt, czy wysyłamy informację do osób które naszą firmę/markę znają czy z tzw. zimnej bazy – czyli do osób które nigdy z naszą marką/firmą kontaktu nie miały (wtedy newsletter powinien mieć inną treść aniżeli ten kierowany do naszych stałych odbiorców).
Zawsze po pierwszej wysyłce pojawiają się pytania. Czy była ona skuteczna? Pytanie, co rozumiemy pod pojęciem skuteczności newslettera? Czy ilość otwartych maili, czy ilość klikniętych linków i przejść na stronę www, czy ilość osób które z newslettera się wypisały a może ilość transakcji zawartych dzięki newsletterowi? Jakie kryterium przyjmiemy? Pojawiają się również kolejne pytania. Czy w każdej branży jest tak samo? Czy moje statystyki są lepsze czy gorsze od bezpośredniej konkurencji?
Spójrzmy jak wyglądają statystyki, którymi dzieli się w opracowaniu „Email Marketing Benchmark Report” Sign-Up.to. Dane dotyczą kampanii zrealizowanych w 2016 roku a analizie zostało poddanych około 1,5 biliona e-maili skierowanych do 29 branż/sektorów wysłanych poprzez platformę Sign-Up.to głównie z Wielkiej Brytanii. Jak wyglądają podstawowe statystyki newsletterów w 2016 roku? Statystyki otwarcia (Open Rate) były na poziomie 27,79%, , kliknięcia (CTR) na poziomie 4,19%, wypisanie z bazy na poziomie 0,49%, CTO (Clicks to Opens czyli stosunek ilości klików do otwarć wiadomości, wskaźnik zaangażowania odbiorców) na poziomie 11,88% oraz UTO na poziomie 2,59%.
Statystyki bardzo się różnią jeśli popatrzymy już nieco głębiej na branże. I tutaj dla przykładu statystyki Open Rate (otwarcia wiadomości) kształtowały się od 16,64 do 44,99%. Z kolei wskaźnik CTO wynosił od 4,28 do 30,55%, przy wspomnianej wcześniej średniej na poziomie 11,88%.
Statystyki Open Rate dla wybranych branż/sektorów wynosiły w 2016 roku:
Rząd i samorządność lokalna: 44,99%
Prawo i rachunkowość: 36,43%
Public Relations: 30,15%
Dobroczynność i organizacje non profit: 30,02%
TV/Radio/Film: 29,09%
Społeczności (Community): 28,97%
IT: 26,69%
Sport i spędzanie wolnego czasu: 25,85%
Agencje nieruchomości: 25,35%
.
.
.
Rekrutacja /HR: 19,54%
Restauracje: 19,17%
Wydawcy: 16,64%
Jak widać, nie można porównywać branż/sektorów między sobą bo każdy z nich ma inną charakterystykę. Realizując wysyłki newsletterów wspólnie z dobrą agencją Public Relations bądź agencją marketingową zawsze możemy liczyć na ich doświadczenie i kreatywność. Warto również poświęcić czas na bardzo dokładną analizę statystyk naszych kampanii newsletterowych i w sposób ciągły je ulepszać wprowadzając nowe elementy. Wszystko po to, aby nasi klienci na wiadomości od nas czekali i chętnie maile otwierali i czytali.
Dla osób zainteresowanych polecamy pełny raport 2017 Email Marketing Benchmark Report Sign-up.to www.signupto.com
Tagi
Zobacz inne
E-mail marketing pozostaje nadal kluczowym elementem dzisiejszego krajobrazu komunikacji cyfrowej dzięki swojemu wyjątkowemu zasięgowi, bezpośredniemu zaangażowaniu i efektywności kosztowej.
W erze, w której konsumenci są bombardowani reklamami w mediach społecznościowych i przelotnymi treściami online, dobrze robiony e-mail marketing nadal oferuje dostarczanie wartościowych treści bezpośrednio do skrzynki odbiorczej osoby, która się na niego zapisała.
Wdrażanie skutecznych strategii content marketingu przy niskim budżecie wymaga kreatywności i sprytu. Kluczem jest tworzenie wysokiej jakości treści, które odpowiadają na potrzeby i zainteresowania odbiorców. Tylko tyle i aż tyle. Wbrew pozorom nie jest to takie proste!
WięcejArchiwum
- e-mail marketing: czy to nadal działa i jak to robić dobrze? sty 24, 2025
- Jak zwiększyć sprzedaż przy ograniczonym budżecie marketingowym? Praktyczne wskazówki i strategie dla małych i średnich firm sty 22, 2025
- Od teorii do praktyki. Praktyczne zastosowania sztucznej inteligencji (AI) w marketingu sty 21, 2025
- Siła partnerstwa. Dlaczego współpraca z agencją marketingową może być kluczowa dla rozwoju Twojej marki sty 19, 2025
- Odkrywanie tajemnic skutecznej komunikacji w mediach społecznościowych sty 10, 2025
- Budowanie świadomości marki i lojalności klientów. Korzyści z przemyślanej strategii marketingowej. sty 5, 2025
- Budowanie wiarygodnej i rozpoznawalnej marki: kluczowe strategie marketingowe wrz 12, 2024
- Zaufanie jako waluta sukcesu marki cze 15, 2024
- Personalizacja w marketingu - od marketingu masowego do indywidualnej komunikacji maj 10, 2024
- Jakie projekty graficzne ludzie lubią najbardziej mar 15, 2024