Przyszłość marketingu i sprzedaży

Czy tego chcemy czy nie media społecznościowe to przyszłość marketingu a co za tym idzie skupiają coraz większą uwagę marketerów. Social media to również bardzo ważny, choć nadal niedoceniany kanał sprzedażowy i komunikacji z klientem.

Na świecie z Facebooka korzysta 1,5 bilona użytkowników, z WhatsAapp 1 bilion, Instagrama 400 milionów a z Twittera 300 milionów użytkowników!! Najpopularniejszy również w Polsce Facebook to ponad 19 milionami użytkowników (źródło >>)

Te liczby robią wrażenie, prawda? To miliony użytkowników, miliony naszych potencjalnych klientów. Osób które mogą zarówno zakupić nasze towary lub usługi jak i je zarekomendować swoim znajomym. A nie jest tajemnicą, że w Polsce najbardziej liczymy się z opiniami rodziny i znajomych. Dużo bardziej przemawia do nas opinia osoby znajomej niż reklama. Dlatego media społecznościowe to przyszłość, również działów sprzedaży. Warto współpracować z bardzo dobrą agencją social media w zakresie realizacji działań w mediach społecznościowych. Warto również pisząc lub modyfikując strategię marketingową o mediach społecznościowych pamiętać i odpowiednio ich wagę wyeksponować.


Zgodnie z dostępnymi prognozami* aż 90% firm na świecie będzie używało mediów społecznościowych w szeroko pojętej obsłudze klienta. Jeśli jeszcze twoja firma nie ma profili na platformach społecznościowych, warto jak najszybciej to zmienić. Planując ekspansję na rynki zagraniczne trzeba włożyć sporo pracy w rozpoznanie jakie platformy w poszczególnych krajach są najpopularniejsze, jakie skierowane są do potencjalnych/najlepiej rokujących grup odbiorców. Pamiętajmy też, że platform społecznościowych jest naprawdę bardzo dużo, część z nich jest popularnych tylko w jednym kraju lub niszowych (np. tylko młodzież, głównie gejmerzy itd.). Dlatego właśnie warto się nimi zainteresować. Mogą perfekcyjnie skupiać grupę docelową naszych działań.


Jednak samo założenie profilu na jednej, dwóch czy nawet dziesięciu platformach społecznościowych mija się z celem jeśli nie mamy pomysłu na ich prowadzenie. Przemyślana strategia marketingowa uwzględniająca media społecznościowe, ciekawe i unikalne treści, język dostosowany do naszych fanów (obserwatorów) to tylko czubek góry o nazwie „zarządzanie mediami społecznościowymi”. Aż 60% klientów oczekuje odpowiedzi w mediach społecznościowych w ciągu 1 godziny. Co to oznacza? Nic innego jak pracę 24h na dobę a nie w godzinach 9-17ta od poniedziałku do piątku jak jest najczęściej. Warto o tym pamiętać rozmawiając z agencją marketingową która ma prowadzić nasze profile. Nie jest sztuką ustawić standardową odpowiedzi np. „Prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta” ale sztuką jest chęć realnej pomocy klientowi a nie przysłowiowe odbijanie piłeczki. Wygrają te marki które będą nie tylko w przekazie ale również w obsłudze klienta w mediach społecznościowych autentycznie zaangażowane.

Wiadomo, obsługa 24h na dobę kosztuje ale nie są to pieniądze wyrzucone w błoto. Rozwiązanie problemu klienta w mediach społecznościowych kosztuje prawie 1/6 w porównaniu do obsługi w call center. 71% klientów, którzy doświadczają pozytywnych wrażeń podczas obsługi klienta w mediach społecznościowych jest chętnych do rekomendowania marki. Jedynie 19% klientów nie otrzymujących odpowiedzi robi to. Klienci którzy doświadczyli pozytywnych interakcji z marką w mediach społecznościowych są prawie trzykrotnie bardziej skłonni polecić markę.


Widać więc jak na dłoni, że dobra, spersonalizowana i szybka obsługa klienta poprzez media społecznościowe, to jest to, czego klienci oczekują i wymagają od marek. Z drugiej strony zaniedbując klientów w mediach społecznościowych marki same strzelają sobie w stopę. Aż 88% klientów jest mniej chętnych realizacji zakupu widząc negatywne opinie czy skargi na markę. A to już realne straty. Spadek sprzedaży i uszczerbek na wizerunku. Szczególnie dotkliwie przekonują się o tym gastronomia czy hotele. Parę negatywnych komentarzy potrafi wielu potencjalnych klientów zniechęcić, bo kto z nas chciałby pójść do restauracji słynącej z niemiłej obsługi czy serwowania niedogotowanych ziemniaków. Na wszelki wypadek omijamy takie miejsce z daleka, prawda?

 

*Źródło danych: http://www.go-globe.com/blog/social-media-customer-service/

Dnia sty 16, 2017

Facebook

Archiwum

Tagi

Vivaldi
KeyK Project Poleca Blog
Od IT po targi ślubne. Poznaj ciekawe wydarzenia targowe w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Wiele się mówi o Zjednoczonych Emiratach Arabskich a w szczególności o Dubaju w ostatnich latach. Wiele firm chciałoby wejść na tamtejszy rynek mając w perspektywie ekspansję na rynki regionu na których mieszka ponad miliard mieszkańców.

Więcej
Łączenie umysłów, liczenie zysków. Expo 2020 w Dubaju.

Światowa wystawa EXPO po raz pierwszy odbędzie się w Dubaju. Zaplanowano, że wystartuje 20 października 2020 roku i potrwa do 10 kwietnia 2021 roku. Będzie to światowa wystawa jakiej jeszcze świat nie widział. Naprawdę, nie ma w tym przesady.

Więcej
Zapraszamy na Bloga

Adres korespondencyjny:

KeyK Project Marketing&Media
ul. Chwarznieńska 158A
81-601 Gdynia
tel. 58 351 31 11
tel.kom. 660 78 47 38

Siedziba firmy:

TRITUM Business Park
Al. Zwycięstwa 241/12
81-521 Gdynia

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez KeyK Project z siedzibą w Gdyni przekazanych przeze mnie danych osobowych, w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku „o ochronie danych osobowych" (Dz. U. z 2002 roku, Nr 101 poz. 926 t.j. z późn. zm.). Przyjmuję do wiadomości, że jestem uprawniony(a) do dostępu do swoich danych i ich poprawiania, że podanie przeze mnie danych osobowych jest dobrowolne. Mam prawo ją cofnąć w dowolnym momencie (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Zapoznałem się z Klauzulą informacyjną. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego lub przeniesienia danych. Administratorem jest KeyK Project z siedzibą w Gdyni. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności.
Powrót