Employer branding. Pracodawco zacznij działać!

Według raportu Antal, "publikacje w mediach o firmie" to najważniejsze źródło informacji o przedsiębiorstwie jako pracodawcy. Do tego, 59 proc. uznaje "wielkość i prestiż firmy" za silne strony pożądanych pracodawców. Jakie wyzwania niesie to przed działami HR i marketerami?

W wielu firmach nadal marketing to głównie działania skierowane na wsparcie sprzedaży z komunikatami promocyjnymi pokazującymi argumenty sprzedażowe zgodnie z lejkiem sprzedaży, ofertę i działania, które zachęcają do wykonania call-to-action. Coraz więcej firm ma świadomość i inwestuje również w działania wizerunkowe czy realizuje politykę społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). To jednak nie wszystko. W dekadzie niedoboru pracowników na rynku coraz ważniejszy staje się wizerunek firmy jako pracodawcy czyli employer branding.

Warto jako marketer czy pracownik działu HR odpowiedzieć sobie na pytanie „Dlaczego są firmy w których pracownicy tak chętnie się zatrudniają a w innych nie. Dlaczego wielu specjalistów IT marzy o pracy w Google a nie w mojej firmie”?

Oczywiście nie można porównywać potencjału i możliwości międzynarodowego giganta i lokalnej, nawet średniej wielkości firmy ale liczy się pomysł, zaangażowanie zarządu i kadry kierowniczej, wsłuchanie się w potrzeby i zainteresowania pracowników aby móc wspólnie wypracować strategię i działania, które w dłuższej perspektywie przyniosą wzrost atrakcyjności naszej firmy jako pracodawcy.

Czas, kiedy jako atrakcyjne z punktu widzenia pracownika były: laptopy, samochody służbowe, karty do klubów fitness, szkolenia, ubezpieczenia czy dofinasowanie wypoczynku to już przeszłość w niektórych branżach. To są standardy w wielu firmach a nie wyróżniki mające przyciągnąć najlepszych na rynku. Warto o tym pamiętać przygotowując ogłoszenie o pracę.


W działaniach employer branding ważne jest aby były w odpowiedni sposób przekazane otoczeniu firmy, w tym potencjalnym pracownikom. Niezbędna w tym jest współpraca działu HR z działem marketingu lub z agencją marketingową, która przełoży założone cele HR na konkretne działania. Czas więc przestać narzekać na mały odzew na ogłoszenia rekrutacyjne. Czas na opracowanie rzetelnej strategii employer brandingowej i jej wdrożenie. Efekty mogą być widoczne szybciej niż nam się wydaje ale bez niej i aktywnych działań będziemy skazani na ucieczkę pracowników, permanentną rotację i niekończące się rekrutacje. A na to w dobie międzynarodowej konkurencji żaden zarząd nie może sobie pozwolić.

Dnia wrz 27, 2018

Facebook

Archiwum

Tagi

Vivaldi
KeyK Project Poleca Blog
Employer branding. Pracodawco zacznij działać!

Według raportu Antal, "publikacje w mediach o firmie" to najważniejsze źródło informacji o przedsiębiorstwie jako pracodawcy. Do tego, 59 proc. uznaje "wielkość i prestiż firmy" za silne strony pożądanych pracodawców. Jakie wyzwania niesie to przed działami HR i marketerami?

Więcej
Miej parcie na media... albo zgiń

Wiele firm marzy aby publikacje na ich temat pojawiały się w mediach. Nie w kontekście kryzysu ale informacji wcześniej zaplanowanych np. wprowadzania nowego produktu czy usługi na rynek, zmian kadrowych, otwarcia nowego oddziału itd.

Więcej
Zapraszamy na Bloga

Adres korespondencyjny:

KeyK Project Marketing&Media
ul. Chwarznieńska 158A
81-601 Gdynia
tel. 58 351 31 11
tel.kom. 660 78 47 38

Siedziba firmy:

Moderna Office
ul. Kilińskiego 5/4A
81-386 Gdynia

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez KeyK Project z siedzibą w Gdyni przekazanych przeze mnie danych osobowych, w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku „o ochronie danych osobowych" (Dz. U. z 2002 roku, Nr 101 poz. 926 t.j. z późn. zm.). Przyjmuję do wiadomości, że jestem uprawniony(a) do dostępu do swoich danych i ich poprawiania, że podanie przeze mnie danych osobowych jest dobrowolne. Mam prawo ją cofnąć w dowolnym momencie (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Zapoznałem się z Klauzulą informacyjną. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego lub przeniesienia danych. Administratorem jest KeyK Project z siedzibą w Gdyni. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności.
Powrót