Komunikacja marketingowa: Baby Boomers

W marketingu mówi się wiele o personalizacji komunikatu i dostosowaniu go do odbiorcy – jego płci, percepcji, doświadczeniu, motywacji, zainteresowaniach, czy nawet nastroju itd. To wyzwanie przed którym stoją agencje marketingowe wspólnie ze swoimi klientami.

Nasi klienci to nie cyfry w tabeli. To realne osoby decydujące lub nie o zakupie naszych produktów bądź usług. A tylko dzięki właściwie dobranym, w odpowiednim momencie podanym komunikatem marketingowym, za pośrednictwem odpowiedniej technologii (narzędzia) przekazanym jesteśmy w stanie owego klienta pozyskać.

Czas nieco bliżej poznać Pokolenia. W dzisiejszym wpisie opiszemy Baby Boomers czyli osoby urodzone w latach 1945-1964. Cześć z tej grupy to osoby już na emeryturze, przez cześć marketerów wykreślonych z kampanii – no może za wyjątkiem promocji leków i suplementów diety dla osób starszych. To gigantyczny błąd bo osoby w wieku 54-73. to bardzo liczne grono potencjalnych klientów do których jak najbardziej działania marketingowe czy PR należy kierować. Baby Boomers to nadal około 29% osób aktywnych zawodowo na rynku pracy. Zważywszy na fakt, że bezrobocie w Polsce wynosi jedynie 6,8% przedstawiciele tego pokolenia mogą jeszcze dłuższy czas być aktywne zawodowo mimo nabytych praw emerytalnych.

Zacznijmy od doświadczeń kształtujących to pokolenie. Były to: zimna wojna, powojenny boom ekonomiczny, lądowanie misji Apollo na księżycu a także wydarzania związane z komunizmem w Polsce, kolejkami, niedostatkiem produktów, powstaniem ruchów demokratycznych, strajkach Solidarności. Dla reprezentantów tego pokolenia, co często możemy usłyszeć od naszych rodziców czy dziadków realny szacunek do nauczyciela i nie podważanie jego wiedzy, opinii czy przekazów był bardzo ważny. Często również brak negacji decyzji osób stojących wyżej w hierarchii zawodowej np. szefów.

W przypadku marketerów bardzo ważnym jest poznanie stosunku do nowych technologii przedstawicieli BB. Internet służy im głównie do czytania i wysyłania e-maili (poczta) a także do czytania wiadomości na różnorodnych serwisach internetowych. Niech to jednak nas nie zwiedzie. Osoby pokolenia Baby Boomers przed zakupem dóbr bądź usług szukają informacji o nim w kanałach online (69%). Zaglądają na strony sklepów internetowych (55%) czy na serwisy danej marki (52%). 57% zdecydowanie preferuje jednak tradycyjne kanały zakupów (sklepy).

Preferowanym narzędziem komunikacji jest jednak telefon co skrzętnie wykorzystują różnorodne, często szemrane firmy sprzedające osobom z pokolenia Baby Boomers pościel, kosmetyki, leki na wszystko, kolejne (często niepotrzebne) pakiety telewizyjne, roboty kuchenne itd. Głównym narzędziem przekazu z jakiego czerpią informację osoby w wieku 54-73 to jednak telewizja.

Jeśli więc planujesz kampanię marketingową skierowaną do pokolenia Baby Boomers zastanów się nad:

Reklamą TV (w zależności od możliwości finansowych i planowanego zasięgu oraz celu kampanii reklamowej w TV lokalnej, tematycznej, ogólnopolskiej).

Kampanią telemarketingową połączoną z zaproszeniem na spotkanie i prezentację produktu/usługi. Ważne aby do takiej kampanii bardzo dobrze się przygotować i podczas rozmowy w jasny i przystępny sposób pokazać korzyści – pamiętając o wartościach jakie są ważne dla tego pokolenia.

Kampanią Public Relations (media relations) skierowaną do ściśle stargetowanej grupy mediów z interesującą ich czytelników treścią. W tego typu działaniach pomocna może być agencja PR, jeśli nie mamy własnych zasobów i możliwości realizacji kampanii samodzielnie.

Reklamę kontekstową wyświetlaną podczas wyszukiwania produktu 63% przedstawicieli Baby Boomers odbierze negatywnie traktując ją jako naruszenie prywatności – warto się więc dobrze zastanowić czy aby na pewno chcemy z niej korzystać realizując kampanię do tej grupy odbiorców.

Warto również rozważyć działania e-mail marketingowe czyli mailingi/newslettery, jednak ze szczególną uwagą należy analizować statystyki otwarć i konwersje by w przyszłości móc podjąć decyzję, czy tego typu działania przy naszym produkcie/usłudze w korelacji z finalną grupą docelową się sprawdzają i przynoszą założone efekty biznesowe.

A media społecznościowe? Tylko 5% przedstawicieli pokolenia Baby Boomers szuka informacji o marce w mediach społecznościowych.

Pokolenie Baby Boomers, tak zresztą jak żadna duża grupa społeczna, nie jest grupą homogeniczną. Jest zbiorem unikalnych jednostek w której na pierwszy rzut oka widać, że znajdują się osoby od lat nieaktywne zawodowo jak i te nadal pracujące a często będące w szczycie swojej kariery zawodowej. W dalszej kolejności należy rozważyć status materialny, miejsce zamieszkania i wszystkie inne dane mające wpływ nie tylko na kreacje graficzną, kanały dotarcia ale zawarte w niej przekazy.

Chcesz wiedzieć więcej?  Sprawdź tutaj >>

Dnia sty 2, 2018

Facebook

Archiwum

Tagi

Vivaldi
KeyK Project Poleca Blog
Kolory w reklamie a odbiorca przekazu

Dobrze stworzone i przemyślane kreacje graficzne, w tym reklamy są jednym z elementów, które mogą doprowadzić naszą firmę do sukcesu. Najlepszym ze sposobów dotarcia do potencjalnego odbiorcy jest obraz – to właśnie on na najdłużej zapada w pamięci odbiorcy i pozwala mu na ewentualne zapamiętanie marki. Co ważne, w obrazie liczą się nie tylko kształty, ale i kolory.

Więcej
Jak mierzyć skuteczność kampanii reklamowych w internecie

Internet to jedno z najlepszych narzędzi do zaistnienia w świadomości potencjalnych odbiorców. Szeroki wybór serwisów, stron oraz rozlicznych platform społecznościowych (w tym blogowych) daje nam wręcz nieograniczone możliwości prowadzania kampanii reklamowych. Zarówno sprzedażowych jaki wizerunkowych.

Więcej
Zapraszamy na Bloga

Adres korespondencyjny:

KeyK Project Marketing&Media
ul. Chwarznieńska 158A
81-601 Gdynia
tel. 58 351 31 11
tel.kom. 660 78 47 38

Siedziba firmy:

Moderna Office
ul. Kilińskiego 5/4A
81-386 Gdynia

Powrót