Blog
Opowiadaj historie …
Za każdą marką czy produktem kryje się historia. Powstania, rozwoju, potrzeb, ludzi, emocji … można wymieniać bez końca. Sztuką jest tą historię ciekawie opowiedzieć i klientów do niej przekonać. Czy Twoja marka stosuje marketing narracyjny? Jak przyciągasz do siebie klientów?
Od paru dobrych latach niesamowitą karierę w świcie marketingu zrobiło słowo „stortyelling”. Storytelling (marketing narracyjny) wg. Wiktora Orła to tworzenie opowieści powiązanej ze światem marki, budowanie szerszego kontekstu oraz konstruowanie spójnej historii o marce i produktach.
Pewne marki lubimy, inne nie wzbudzają w nas żadnych emocji. Dlaczego? Być może właśnie dlatego, że za tymi pierwszymi stoi opowieść/historia która jest nam bliska: bawi, wzrusza, daje do myślenia. Identyfikujemy się z nią, z przesłaniem które niesie, z emocjami które dostarcza. Dobrze opowiedzieć historię to wielka sztuka wymagająca nie tylko doskonałej znajomości marki, jej strategii marketingowej, odbiorców przekazu, kontekstu w jakim historia ma się pojawić, osób do których ma być skierowana ale również wyjątkowej kreatywności. Przykładem tworzenia historii są budzące zachwyt zarówno klientów jak i branży marketingowej reklamy piwa Budweiser z końmi i szczeniaczkiem w roli głównej Puppy Love. O piwie nie ma w reklamie ani słowa (za wyjątkiem końcowej planszy) ale najważniejszy jest przekaz jaki za sobą ta reklama niesie. Przyjaźń. A więc jeśli chcesz uczcić chwile z przyjaciółmi lub jest Ci smutno bo za nimi tęsknisz po obejrzeniu tej reklamy jaką markę piwa wybierzesz? Oczywiście Budweiser.
Marka Allegro realizuje serię spotów reklamowych „Czego szukasz …”. Trzeba przyznać są bardzo ciekawie przygotowane, właśnie w duchu storytellingu. Być może pamiętacie świąteczną reklamę „Czego szukasz na Święta” – rodzinną, ciepłą, nostalgiczną ale nie ckliwą, z akcentami humorystycznymi. Prawdopodobnie tacy są klienci Allegro, tak celebrują Święta – ta reklama była do nich, o nich i dla nich. Dlatego tak wiele osób się z nią utożsamiało.
A wspaniała reklama firmy Mercedes-Benz w której mały człowiek (chłopiec lub dziewczynka) tak strasznie chce przejechać się marką tego samochodu, że sami zobaczcie co robi: The Journey
Storytelling to nie tylko oczywiście reklamy TV, to cała komunikacja firmy, przekaz jaki firma kieruje do swoich klientów. To cała strategia marketingowa która ma wyróżnić markę na rynku. To kreatywne pomysły które często rodzą się w głowach pracowników agencji marketingowej na bazie wielotygodniowej wspólnej z klientem pracy analitycznej.
Tagi
zobacz inne
W latach dziewięćdziesiątych panowało powszechne przekonanie, wedle którego kampanie public relations oznaczały milionowe budżety, gigantyczne nakłady i tym samym przeznaczone były wyłącznie dla ogromnych korporacji, które było na to stać.
WięcejInternet to jedno z najlepszych narzędzi do zaistnienia w świadomości potencjalnych odbiorców. Szeroki wybór serwisów, stron oraz rozlicznych platform społecznościowych (w tym blogowych) daje nam wręcz nieograniczone możliwości prowadzania kampanii reklamowych. Zarówno sprzedażowych jaki wizerunkowych.
Więcej