Każda lub prawie każda firma powinna stronę internetową mieć. Jak to kiedyś ktoś powiedział „nie masz strony www to Cię nie ma”. I jest to prawda. Choć są osoby które wróżą zmierzch stron internetowych i przeniesieniem ich treści do mediów społecznościowych to są to jednak nadal odosobnione opinie.
Jedna z zaprzyjaźnionych firm rozpoczęła sprzedaż wąsko specjalistycznych produktów, do bardzo wąskiego grona odbiorców nie posiadając jeszcze strony internetowej. Pomimo, że produkt był bardzo dobry, pomimo, że stał za nią spory kapitał i bardzo dobra technologia oraz rzetelni fachowcy (w tym dział handlowy) sprzedaż nie szła. Uruchomiliśmy stronę i sprzedaż ruszyła z kopyta. Dosłownie z dnia na dzień. Przypadek? Nie sądzę. Firma która strony nie ma, jest w podświadomym odbiorze mało wiarygodna. Pojawiają się w pytania „dlaczego ta firma strony nie ma, może to jacyś oszuści itd.”
Jednak sama chęć posiadania strony to nie wszystko. Mało kto jest sam w stanie zrobić sobie dobrą stronę internetową. Najczęściej zlecane jest to agencjom marketingowym. A jak to w życiu, są dobre – za usługi których trzeba zapłacić więcej, są słabe które robią projekty za symboliczne pieniądze. Jeśli chcesz mieć dobrą stronę www to niestety, muszą ją robić ludzie którzy się na tym naprawdę znają a ich praca kosztuje. I to nie mało.
Jak wybrać dobrą firmę marketingową z którą nawiążemy współpracę w zakresie zaprojektowania strony www. Oto parę wskazówek:
Strona www to również wiele elementów, o których laik nie wie, których gołym okiem nie widać. Co to jest? KOD – a dokładniej jakość zastosowanego na stronie kodu. Im jest lepszy/czystszy, tym strona jest lepiej pozycjonowana w wyszukiwarce Google, tym szybciej się ładuje itd. Dobra strona to taka, która ładuje się w mniej niż 2-3 sec., ma odpowiedniej/optymalnej wielkości obiekty graficzne (nie wielkie pliki graficzne o wadze paru mega), ma odpowiednio małą ilość plików CSS czy ilość plików skryptowych. Dodatkowo odpowiednie opisy linków, zdjęć, sitemap itd. Między innymi te elementy strony, których nie widzimy jako użytkownicy, dla wyszukiwarek internetowych są dużo ważniejsze.
Strona www to również grafika. Nie liczy się tylko to że grafika jest „ładna”, ale także to, jakie jest usability, czyli użyteczność/funkcjonalność np. menu w odpowiednim miejscu, odpowiedniej wielkości i kroju czcionki, kolory, rozplanowanie i nawigacja na stronie i podstronach czy sposób działania formularza kontaktowego. Strona to również odpowiednie/ciekawe treści. Warto pamiętać, że to również najczęściej pierwszy kontakt z Waszą firmą. Albo zachęci do dalszego albo zniechęci i straciliście potencjalnego klienta.
Strona www to nie tylko ładne obrazki, treści i kod. To również odpowiedni adres (domena www). Oczywiście najważniejszym jest to żeby domena bezpośrednio kojarzyła się z firmą/marką, ale są też inne bardzo ważne elementy. Dla przyszłego użytkownika strony i potencjalnego klienta, nazwa domeny musi być krótka i prosta w zapamiętaniu. Ważne jest też to, by domena była jednoznaczna, bądź przez niejednoznaczności kierowała na odpowiedni adres (np. www.ślimak.pl oraz www.slimak.pl. Nie możemy się także kierować oszczędnością, czy faktem że domena z danym rozszerzeniem jest wolna. Przykład? Zakupienie wspomnianej wcześniej domeny www.slimak z rozszerzeniem .net. Nasz potencjalny klient zapamięta najprawdopodobniej www.slimak. Pierwsze co wpisze to .pl albo .com. A co, jeśli pod tymi adresami kryje się nasza konkurencja i swoimi działaniami marketingowymi nagonimy im ruch na stronie?
Dnia mar 7, 2016
Pliki cookie, popularnie zwane „ciasteczka” są powszechnie znane, ale nie każdy wie, jak wielkie mają znaczenie dla właścicieli witryn internetowych. HTTP Cookie to najprościej mówiąc mechanizm zapamiętywania danych, oparty na przepływie informacji pomiędzy stroną internetową i przeglądarką.
Więcej KeyK Project Marketing&Media
ul. Chwarznieńska 158A
81-601 Gdynia
tel. 58 351 31 11
tel.kom. 660 78 47 38
TRITUM Business Park
Al. Zwycięstwa 241/12
81-521 Gdynia